Fiona McIntosh France
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Fiona McIntosh France

Franchissez l'orée du mystérieux Thicket et pénétrez sur les terres sauvages du premier forum Français consacré à l'auteur Fiona McIntosh
 
AccueilDernières imagesS'enregistrerConnexion
-17%
Le deal à ne pas rater :
Casque de réalité virtuelle Meta Quest 2 128 Go Blanc (+29,99€ ...
249.99 € 299.99 €
Voir le deal

 

 Les petites questions de Fiona

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Ophidia
The Custodian
The Custodian
Ophidia


Féminin Nombre de messages : 4482
Age : 41
Localisation : The Bleak
Livre : La stratégie Ender - Orson Scott Card

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeMar 23 Juin - 10:33

Fiona aimerait connaître votree avis! Je compte sur vous pour répondre en masse à ce petit querstionnaire, que nous traduiront ensuite avec Laynou avant d'envoyer les réponses à Fiona qui les attend avec impatience!



Tell me what is your favourite style of fantasy? Do you think, the medieval style epic adventure fantasy that we all admire i.e. Hobb's Farseer, Jordan of course, Feist, etc, is still the most popular reading or do you think it's changing? Are you as readers looking for more contemporary, perhaps even more urban settings with the paranormal being in vogue, rather than the more traditional style of Merlin magic as I like to call it, intriguing you? Who is doing medieval well, and why? Who is doing contemporary with paranormal well, and why? Do you think horror is becoming more important as part of the fabric of stories? And the one I like to get on my soapbox over.....does it always have to be in series to satisfy you, or would a big single volume fantasy be just as attractive? I'm very interested to hear the comments.


Dites moi quel est votre style de fantasy préféré? Pensez-vous que le style de fantasy médiéval épique que nous admirons tous (par exemple Robin Hobb, Jordan, Feist etc) est toujours le plus populaire, ou pensez vous que c'est entrain de changer? Est-ce que vous, lecteurs, cherchez des lectures plus contemporaines, avec des univers plus urbains, le paranormal étant en vogue, plutôt que de la fantasy plus traditionnelle avec de la magie de style Merlin comme j'aime l'appeler? Qui selon fait fait du bon médiéval, et pourquoi? Qui fait du bon contemporain, et pourquoi? Pensez-vous que l'horreur devient plus important en tant que part entiyère de la construction des histoires? Et faut-il toujours que ce soit des séries pour vous satisfaire, ou bien un simple gros volume de fantasy sera-t-il tout aussi attractif? Je suis très interessée de lire les commentaires.
Revenir en haut Aller en bas
https://fiona-mcintosh-fr.forums-actifs.com
Layne
Aegis
Aegis
Layne


Féminin Nombre de messages : 5132
Age : 44
Localisation : somewhere! hidding...
Livre : The Desert Spear - Peter V Brett

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeMar 23 Juin - 10:53

Elle est géniale, cette femme (je me répète... lol) Sérieux, c'est cool d'être à l'écoute de ses lecteurs et de savoir ce qu'ils veulent pour s'adapter à leurs envies.
Comme j'ai un peu de temps (je me suis fait planté pale ) je vais faire ma réponse directement en anglais (et j'aimerai bien votre aide et votre avis sur les termes et corrections Smile )

***

I've always loved medieval style since Tolkien and Alexandre Dumas. The medieval fantasy is one my favorites, I enjoyed a lot Robin Hobb, Terry Goodkind and all your series Fiona, it's really thrilling to read the adventures of a young man with magic and creatures and battles, etc. Recently, I fell in love with The Nihgt Angel trilogy of Brent Weeks, it's a little darker but it reminded me a lot of Percheron and The Quickening.
On of my favorites author does contemporary with fantastic/horror/legends like urban fantasy. It's Neil Gaiman, I loved all his adult books (I've read some of the children's and I enjouyed it too) because of his style of writting and the modern stories of the characters, we can imagine being an adventure in our proper world!
Modern fantasy with vampires and werewolves, such as Stephenie Meyer's books are prettie hypnotisating and pleasant. I spend a good time reading these (and a lot of stress when I didn't have the time to read!)
My favorite is a mix of styles : a little adventure, a little magic, a little horror, a little humor, a little romance... All in one!
Revenir en haut Aller en bas
http://www.myspace.com/lili8layne
Ophidia
The Custodian
The Custodian
Ophidia


Féminin Nombre de messages : 4482
Age : 41
Localisation : The Bleak
Livre : La stratégie Ender - Orson Scott Card

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeMar 23 Juin - 11:04

Voici la réponse que j'ai donné à Fiona, même si j'avais pas eu trop le temps de la formuler, et que du coup c'est énormement brouillon :

As for your questions, personally, I prefer medieval fantasy because I like to read fantasy to be in a world totally different from the one we live on. But I have to admit that lately I really enjoyed youngadult urban fantasy as the Mortal Instruments Trilogy, or fantastic as Twilight. But I think it's because I'm a girl and sometimes it's cool to read some girly readings!

I like fantasy books fast paced, but the more important, for me, are the characters. So I don't like it when there is too much descriptions of the world or complecated explanations. I like when it's well writen, but in a style that is not too complecated, because I love to read in english but I'm not an expert, and when the formulations become too complicated, it's not enjoyable for me.

I like complex love stories, but not as the main plot, but I think it's easier to love the characters when there is a love story. And in every styles, I love bad guy, or twisted characters. I love when we don't know if they are good or bad, when there is a certain ambivalence (I don't know if I can say that in english).

For me, the world can be well constructed, the plot can be wonderful, if I can't relate or find myself loving the characters, I can't read the book any longer.

I like fantasy where we can find original forms of magic, and I love when there is some magical creatures, this always makes me dream.



For the question about the length of the story, I prefer series, because we have more time to love the characters, and it's always I great feeling to wait for the next book to know what these characters will become. I thought series are more memorable than one shots, because we take more time to read them, and it let a greater impression in the mind.
Revenir en haut Aller en bas
https://fiona-mcintosh-fr.forums-actifs.com
Layne
Aegis
Aegis
Layne


Féminin Nombre de messages : 5132
Age : 44
Localisation : somewhere! hidding...
Livre : The Desert Spear - Peter V Brett

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeMar 23 Juin - 12:41

C'est cool! Tu l'as envoyé comme ça? non, parcequ'il y a 2-3 petites fautes de frappe... et on dit bien "ambivalence" clin ou "ambiguity"
j'ai oublié de parler de la psycho des personnages et des torturés, mélancoliques... je le rajouterais!
Revenir en haut Aller en bas
http://www.myspace.com/lili8layne
Ophidia
The Custodian
The Custodian
Ophidia


Féminin Nombre de messages : 4482
Age : 41
Localisation : The Bleak
Livre : La stratégie Ender - Orson Scott Card

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeLun 29 Juin - 23:43

Oui j'ai envoyé comme ça, elle m'a dit que c'était très intéressant Very Happy Faudra que je développe encore certains aspects, comme l'horreur, que j'enverrais avec les autres réponses (si toutefois y en a un jour...)
Revenir en haut Aller en bas
https://fiona-mcintosh-fr.forums-actifs.com
Layne
Aegis
Aegis
Layne


Féminin Nombre de messages : 5132
Age : 44
Localisation : somewhere! hidding...
Livre : The Desert Spear - Peter V Brett

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeLun 29 Juin - 23:48

Super! Smile

Bon, les membres, oh!!! treve vous voulez poser des questions ou pas?!!
(si vous ne voulez pas, dites-le, qu'on soit au courant... Ophi vous attend pour renvoyer à Fiona)
Revenir en haut Aller en bas
http://www.myspace.com/lili8layne
Elin

Elin


Féminin Nombre de messages : 113
Age : 39
L'Exil : Terminé

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeVen 24 Juil - 15:47

Avec 250 000 ans de retard, voici les miennes Embarassed :

Tell me what is your favourite style of fantasy?

My favorite style of fantasy is the heroic medieval one and the bit-lit style (with authors like Laurell Hamilton, Patricia Briggs or Jennifer Rardin) but I am not sure it can be considered as "fantasy".

Do you think, the medieval style epic adventure fantasy that we all admire i.e. Hobb's Farseer, Jordan of course, Feist, etc, is still the most popular reading or do you think it's changing?

I think that there are other style of fantastic stories which are entering the competition such as the bit-lit style which is battling strongly these days with books like Twilight as the more obvious but also with the Laurell Hamilton's series and other books of this style. But Medieval style is still very appreciate by the readers all over the world or else there will not be so much new books of this style on the book market.

Are you as readers looking for more contemporary, perhaps even more urban settings with the paranormal being in vogue, rather than the more traditional style of Merlin magic as I like to call it, intriguing you?

As far as I am concern, I need to read both medieval style and contemporary style to be satisfied. Because even if I am very attractive to the stories with magical things, knights, elvens (j'ai un doute sur le mot), monsters, epical fights against evil and things like that.... I need as well sometimes to read a book where I can identify myself with a character close to me. But I admit that I am more fund of medieval style, in the end.

Do you think horror is becoming more important as part of the fabric of stories?

It is true that horror in a story is quite a good element. It makes you shiver, fear and taste a lot of different feelings which is quite entertaining I must say. But if there is only horror in a book it can become quite annoying after a few pages. It needs to be mix with other elements I think such as adventure, love, suspense, description, action.

And the one I like to get on my soapbox over.....does it always have to be in series to satisfy you, or would a big single volume fantasy be just as attractive?

For me both solutions can be cool. I think a single big book can be frustrating because it is too short but at the same time, a serie that lasts too long can become boring as well. I love to read a single book because you know all the story in one time and you don't have to expect (some times for a long period) what will happen next to your favorite characters. But, at the same time, in a serie you have the time to create real bonds with the story and its characters, which is really implicating you in your reading.

Désolée pour ce temps de réponse assez long voir même probablement trop long.... oups
Revenir en haut Aller en bas
Ophidia
The Custodian
The Custodian
Ophidia


Féminin Nombre de messages : 4482
Age : 41
Localisation : The Bleak
Livre : La stratégie Ender - Orson Scott Card

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeVen 24 Juil - 18:31

Nan nan, tu as de la chance Elin, nous avons fini avec Laynou de traduire les quelques réponses qu'on a reçu par mail seulement ces derniers jours, et je m'apprêtais à envoyer le tout à Fiona! Donc tu es juste dans les temps!!!
Merci en tout cas pour ta participation, Fiona va etre ravie!
Revenir en haut Aller en bas
https://fiona-mcintosh-fr.forums-actifs.com
Layne
Aegis
Aegis
Layne


Féminin Nombre de messages : 5132
Age : 44
Localisation : somewhere! hidding...
Livre : The Desert Spear - Peter V Brett

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeVen 24 Juil - 21:07

Elin qui arrive juste à temps! (on dirait Bruce Willis qui sauve le monde à la dernière minute! lol! )
Au moins tu as fait des réponses, toi, même si tu as mis du temps, tu as fait l'effort Smile Merci
Revenir en haut Aller en bas
http://www.myspace.com/lili8layne
Elin

Elin


Féminin Nombre de messages : 113
Age : 39
L'Exil : Terminé

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeSam 25 Juil - 1:46

Me comparer à Bruce Willis me semble légèrement exagéré, menfin si j'ai pu apporter ma petite pierre à l'édifice, c'est ce qui compte... Embarassed
Revenir en haut Aller en bas
Ophidia
The Custodian
The Custodian
Ophidia


Féminin Nombre de messages : 4482
Age : 41
Localisation : The Bleak
Livre : La stratégie Ender - Orson Scott Card

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeJeu 30 Juil - 11:09

Voilà, j'ai envoyé les réponses de l'ensemble des membres à Fiona (oui il faut savoir que plusieurs avaient répondu par e-mail, donc je vous rassure vous n'étiez pas que deux à participer!!!).
Je vous ferais savoir si j'ai un retour de sa part Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
https://fiona-mcintosh-fr.forums-actifs.com
Layne
Aegis
Aegis
Layne


Féminin Nombre de messages : 5132
Age : 44
Localisation : somewhere! hidding...
Livre : The Desert Spear - Peter V Brett

Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitimeJeu 30 Juil - 17:21

Excellent! Fiona va être ravie Very Happy
Revenir en haut Aller en bas
http://www.myspace.com/lili8layne
Contenu sponsorisé





Les petites questions de Fiona Empty
MessageSujet: Re: Les petites questions de Fiona   Les petites questions de Fiona Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Les petites questions de Fiona
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Les petites fuites de Fiona

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Fiona McIntosh France :: Pearlis :: Nouvelles fraîches-
Sauter vers:  
Ne ratez plus aucun deal !
Abonnez-vous pour recevoir par notification une sélection des meilleurs deals chaque jour.
IgnorerAutoriser